-----

Skuteczne i przynoszące pożądane rezultaty ćwiczenia, wykonywać można we własnym domu. Skłony, przysiady czy brzuszki to ćwiczenia do których potrzebujemy jedynie odrobiny wolnego miejsca w mieszkaniu. Specjaliści zalecają ćwiczyć rano, gdyż taka poranna gimnastyka, to doskonały sposób na skuteczne przebudzenie i rozruszanie się przed pracą. Już piętnaście minut gimnastyki dziennie pozwala zachować kondycję i dobre samopoczucie.


Biegamy

Jeżeli natomiast pogoda na to pozwala, to doskonałym rozwiązaniem jest ćwiczenie na świeżym powietrzu. Jogging, poprzedzony skłonami i przysiadami stanowi doskonałą metodę na rozciągnięcie mięśni i zachowanie kondycji. Dodatkowo ćwiczenia na świeżym powietrzu pozwalają na lepsze dotlenienie organizmu i dzięki nim poprawiamy przemianę materii, przyspieszamy spalanie tłuszczy w organizmie.

Ćwiczenia fizyczne to sposób na poprawę kondycji i ogólnego samopoczucia organizmu, ćwicząc, ujędrniamy ciało i przyspieszamy spalanie kalorii. Mają pozytywny wpływ na zdrowie i wygląd, czujemy się dzięki nim młodsi i atrakcyjniejsi, mamy więcej energii i siły. Każdy może znaleźć ćwiczenia odpowiednie do własnej kondycji i możliwości, jednak aby przyniosły one pożądane efekty, powinny być wykonywane regularnie - tylko systematyczne ćwiczenia dają rezultaty.


Nordic walking

Nordic walking to rodzaj sportu, który polega na marszu z kijami specjalnie do tego przystosowanymi i choć ten rodzaj aktywności dopiero co zyskuje sobie stałych wielbicieli, nie jest żadną nową dyscypliną sportu. Nordic walking został bowiem wymyślony już na początku XX wieku, jako uzupełnienie letnich ćwiczeń dla narciarzy biegowych. Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że nie różni się specjalnie od zwykłego marszu, to w rzeczywistości różnica jest jednak zasadnicza. Podczas uprawiania tego rodzaju aktywności, pracuje około 90% mięśni całego ciała, ponadto są one bardziej wzmocnione i wytrzymałe. Sport ten wzmacnia mięśnie barku, tułowia, ramion i kończyn dolnych, dodatkową zaletą tej dyscypliny jest fakt, że kije do nordic walking odciążają stawy, w związku z czym polecany jest osobom starszym.

Tego rodzaju marsz szczególnie przyda się osobom, które planują zdobycie szczytów górskich, stanowić będzie doskonałą rozgrzewką i poprawę kondycji przed trudną, górską wyprawą. Podczas uprawiania nordic walking spala się około 40% więcej kalorii niż podczas tradycyjnego marszu, w związku z powyższym ta forma aktywnego wypoczynku, jest również doskonałą metodą na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów.