-----

Kolejną zaletą przemawiającą na korzyść nordic walking jest fakt, że sport ten można uprawiać w zasadzie wszędzie: w parku, nad morzem, w górach, w lesie- nie ma znaczenia gdzie jesteśmy, wystarczy mieć przy sobie kijki, trochę wolnego czasu i dobre chęci by zacząć trenować. A trenować może w zasadzie każdy bez względu na wiek, czy kondycje. Nordic walking polecany jest również kobietom w ciąży.

Według badań, uprawianie nordic walking korzystnie wpływa na stan zdrowia, gdyż sport ten usprawnia układ oddechowy i układ sercowo-naczyniowy oraz wzmacnia kręgosłup i łagodzi napięcie mięśni w okolicy barku. Przy uprawianiu nordic walking należy zwrócić uwagę na kije, które powinny być dopasowane do wzrostu, oraz na samą technikę marszu. Podczas ćwiczeń należy pamiętać o zachowaniu prostej sylwetki, wyprostowanych łokciach i wciągnięciu brzucha, ręce i nogi mają pracować naprzemiennie czyli: lewa noga - prawa ręka i odwrotnie. Należy też pamiętać o stawianiu kroków naturalnej długości a stopy stawiać najpierw na pięcie. Nordic walking to dyscyplina sportu, która przynosi znakomite rezultaty zarówno dla poprawy ogólnej kondycji, jak i dla zdrowia, takie chodzenie przy pomocy kijków rozwija wytrzymałość ramion, zwiększa stabilność i odciąża stawy. Ćwicząc nordic walking uaktywniamy zdecydowanie większą ilość mięśni i spalamy znacznie więcej kalorii niż podczas zwykłego marszu i jak widać posiada same zalety, dlatego właśnie ten rodzaj aktywności zdobywa sobie coraz większe grono wielbicieli.



mgr Małgorzata Staciwa