-----

Kwasy omega-3 odgrywają ważną rolę na każdym etapie rozwoju organizmu - ważne są zarówno w rozwoju noworodków, jak i diecie osób starszych, zapobiegają alergii, dbają o serce, obniżają ciśnienie i poziom cholesterolu, chronią przed nowotworami.

Istotne są dla noworodków i niemowlaków, które otrzymują je wraz z pokarmem matki, pełnią funkcję pomocną w chronieniu dzieci przed alergią i astmą. Uważa się, że niedobór kwasu omega-3 jest jedną z przyczyn występowania ADHD, czyli nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci.

Kwasy omega-3 ważne są również dla osób w starszym wieku, pomagają cieszyć się dobrą pamięcią, natomiast ich niedobór - to większe ryzyko zachorowań na miażdżyce i chorobę Alzheimera.

Kwasy te są wykorzystywane w leczeniu schorzeń psychicznych np. schizofrenii. Osoby z niedoborem kwasów omega, mają problemy metaboliczne, skłonność do agresji i alergii, niedobór kwasów omega skutkuje wypadaniem włosów i problemami skórnymi.


Sport i ćwiczenia

O korzystnym wpływie sportu na nasze zdrowie każdy zapewne wiele słyszał. Sport, ćwiczenia i wszelkiego rodzaju ruch, to jeden z wyznaczników zdrowia, dobrego samopoczucia i ładnego wyglądu. Ruch i ćwiczenia fizyczne to także element zdrowego stylu życia, który ostatnio jest ogólnie propagowany w związku z rosnącą liczbą osób z nadmierną otyłością - już od najmłodszych lat powinno się dbać o kondycję.

Ćwiczenia fizyczne wykonywać można na specjalnie do tego przeznaczonych urządzeniach, które to znajdziemy w każdej siłowni. Bieżnie, atlasy, rowerki i sztangi, to tylko niektóre z urządzeń do wykonywania ćwiczeń fizycznych, poprawiających kondycję fizyczną, kształtujących i rzeźbiących sylwetkę.


Aerobik i gimnastyka

Inną formą ćwiczeń fizycznych jest aerobik. Ta popularna, szczególnie wśród kobiet forma ćwiczeń, polega na intensywnym ćwiczeniu w grupach wszystkich mięśni ciała. Aerobik poprawia ogólną kondycję organizmu i pozwala skutecznie zrzucić nadmiar kilogramów.

Nie wszyscy niestety mają możliwość lub czas na to, by korzystać z siłowni czy fitness klubu, nie oznacza to jednak, że nie mogą skutecznie ćwiczyć. Ćwiczenia fizyczne można bowiem wykonywać samemu, bez korzystania z pomocy jakichkolwiek urządzeń.